maandag 15 januari 2007

Ik word oud!

Vandaag bekeek ik in het systeem mijn vakantie-uren overzicht. Dat is begin van het jaar altijd leuk, omdat er dan 180 uur wordt bijgeschreven (gelijk aan 20 dagen verlof à 9 uur). Zeker als je nog uren overhebt van het jaar ervoor ziet dat overzicht er interessant uit.

Tot mijn grote verbazing zag ik bij het kopje “tegoed deze periode” 194,4 uur staan in plaats van de gebruikelijke 180 uur. Ik heb heel snel in de ING CAO zitten spitten en wat denk je? Vanaf het jaar waarin je 35 wordt, heb je recht op zogenaamde ouwelullenuren.

Tot vanmorgen voelde ik mij fris en energiek, dat is nu in één klap van de tafel geschoven. Ik voel me oud, moe en krakkemikkig. En dat alleen maar omdat ik dit jaar recht heb op anderhalve dag extra verlof.

Geen opmerkingen: