woensdag 10 januari 2007

Dubbelspel

Zoals eerder genoemd was ik het boek "Dubbelspel" aan het lezen. Er was een landelijke actie waarbij dit boek gratis werd uitgedeeld bij alle bibliotheken in Nederland, zodat zoveel mogelijk mensen het zouden lezen en dan een 'gespreksonderwerp' zouden hebben. Heel Nederland zou dan spreken over het boek Dubbelspel. Ik kreeg het boek weer door via via en dacht: dat moet ik ook lezen!

Zoals ook al eerder genoemd kan ik geen boeken wegleggen als ik er eenmaal in begonnen ben. Dus ookal vind ik een boek saai, of langdradig, ik blijf doorploeteren tot het eind, zodat ik het in ieder geval heb afgerond. Zo ook het boek Dubbelspel dus. Een boek van ongeveer 350 bladzijden.

* Op bladzijde 1 beginnen 4 mannen aan de voorbereidingen voor een middag domino in de brandende zon en zinderende hitte op Curacao. De nacht ervoor wordt er nog wat vreemdgegaan en veel gedronken.

* Op bladzijde 40 zijn de nacht en de ochtend voorbij en begint het dominospel.

* Op bladzijde 320 is het spel (na tig beschrijvingen over het neerleggen van 3-1, dubbel 5, 2-4, etc) afgelopen leven er een paar mensen minder dan aan het begin van het spel.

* END

Ik heb het in ieder geval uit en kan erover meepraten. Helaas is er waarschijnlijk niemand om dat mee te doen...

Geen opmerkingen: