zaterdag 13 januari 2007

Hobby

Een vriendin van me roept wel eens dat ze geen hobbies heeft en dat ze daar enorm van baalt. Zo zegt ze wel eens terwijl we een wijntje drinken: "zucht....kon ik maar saxofoonspelen....het niet hoeven leren enzo, maar dat ik het echt opeens zo heel goed zou kunnen" Het is wel eens zo erg dat ze roept: ik overweeg bloemschikken, kaarten maken van theezakjes , pottenbakken, al is het maar IETS!

Mijn standaard antwoord is dan: hoezo heb jij geen hobbies? Je vindt koken superleuk en kookt dan ook geweldig, vindt het heerlijk om mensen om je heen te hebben, je reist graag en gaat graag en regelmatig naar het theater. Ze geeft me daar wel gelijk in, maar toch heeft ze het gevoel dat ze niets doet dat echt creatief is.

Ik heb nu iets voor haar gevonden: een weblog bijhouden, net als ik! En zoals jullie hier kunnen zien is het ook nog eens een hobby die je heel lang kan volhouden. Deze dame stond vandaag op nu.nl. Ze woont in Spanje en is 95 jaar. Iedere dag schrijft ze (eigenlijk citeert ze en haar kleinzoon typt) stukjes op haar blog, over dingen die haar interesseren en stukjes uit haar leven.

Neem maar eens een kijkje, ze heeft een blog in dezelfde opzet (en van dezelfde blogaanbieder) als Annemarie en ik! We kunnen dus nog even doorgaan. http://amis95.blogspot.com/

Geen opmerkingen: