zondag 4 februari 2007

De griep blijft maar aanhouden

Vanaf mei 2006 gaat Femke naar het kinderdagverblijf. Mensen waarschuwden al dat vanaf dat moment de virussen en bacillen door ons huis zouden vliegen, maar we dachten nog dat het wel los zou lopen.

De eerste maanden vielen mee, maar helaas; de mensen kregen gelijk. Vanaf eind november ben ik heel zwaar verkouden en heb ik griep. En wat ik ook doe, het gaat gewoon niet over. Ik werk op maandag en dinsdag, sleep me oververmoeid en snotterig door mijn roostervrije woensdag met Femke thuis, haal nog net de donderdag op kantoor en dan is het weer 3 dagen ziek, te weten mijn ouderschapsverlof vrijdag en het weekend. En dat nu al maanden achter elkaar. Het lijkt wel of ik elke dag dat ik wat leuks kan doen alleen maar onder de wol wil liggen en koorts heb. En tegen de tijd dat ik me weer een klein beetje beter voel is het zondagavond en kan ik me weer zorgen maken over de wekker op maandag.

Ook dit weekend was het weer bingo. Vrijdag de hele dag in bed, ik heb zelfs een oerleuk surprisegfeestje voor Saskia moeten missen. Zaterdag de hele dag koortsig en moe en vandaag een beetje meer redelijk, maar dan ook de hei op geschopt door Diederik voor gezonde buitenlucht en zonlicht. Maar al met al een blèh-weekend.

Dus ik heb er aan toegegeven, ik neem elke ochtend een glas verse jus d'orange, eet nòg meer verse groenten dan ik al deed, heb vitaminepillen gekocht (die ik ook nog eens inneem al schijnen ze niet te werken), ik heb zware pillen ter verhoging van de weerstand gekocht, ik neem elke dag prefentief een paracetamolletje (schijnt ook nog eens gezond te zijn) en drink bijna alleen nog maar groene thee. Als zelfs dit allemaal niet helpt moet ik er volgend jaar aan geloven en wordt het een griepprik. Ik ben er helemaal klaar mee!

Geen opmerkingen: