maandag 25 juni 2007

Ilse naar de haaien

Pfoe..... vandaag de eerste 2 duiken gemaakt in Thailand en meteen kwam mijn grootste angst uit. We waren aan het eind van de tweede duik en opeens draait de instructeur die meewas zich om naar Died en mij en geeft het " shark-signal".

Mijn hart klopt sneller en met bonzend hart volg ik de instructeur. Daar ligt hij, een -voor mij- enorme luipaardhaai. De duikinstructeur pakt me bij mijn hand en neemt me mee naar het beest toe, als we op 2 meter afstand zijn zwemt de haai prachtig weg, helaas net voor Diederik een foto kon maken van Ilse naar de haaien.....

Achteraf (toen we weer boven waren en we weer normaal konden praten) hoorde ik dat het een klein exemplaar was, slechts 1,50 meter... in mijn beleving was hij zeker 2 meter, dus dat houden we aan! Ik weet dat water vergroot enzo en dat soort standaard regels, maar Diederik was ook nog gewoon 1 meter 85, dus......

Verder waren het allebei superduiken van totaal 132 minuten, we hebben heel veel vis gezien, 3 zeepaardjes, echt prachtig en dus de eerste (en hopelijk laatste) haai die ik gezien heb tijdens het duiken.

Vervolgens snel naar het hotel om te kijken hoe het met Femke en de oppas was. Gelukkig was alles helemaal prima met de kleine meid. Voor het eerst deze vakantie had ze twee uur geslapen en verder was ze weer superlief en vrolijk geweest. Nu zit ze even te brullen in het internet cafe, want het is hier warm en ze heeft honger (ja, we gaan zo even eten met haar!)

Morgen vroeg vertrekken we met de volgende transfer naar Ko Samui, ze zeggen bounty-eiland, dus we'll see!

Geen opmerkingen: