maandag 11 december 2006

Tenderness

Tegenwoordig moet je 's morgens al voor 6.30 in je auto zitten wil je niet vreselijk vast komen te staan in de ellenlange rijen auto's met mensen op weg naar hun werk. In de zomer is 6.00 opstaan vroeg, maar nog net te doen, mits het niet elke dag is. In de winter is het een ware crime. Je wekker gaat, je hoort de regen tegen je ramen kletteren en het is aardedonker. Even gaat het gevoel door je heen dat het midden in de nacht is, en hoopvol kijk je op de wekker of deze misschien per ongeluk is afgegaan.....
Helaas! Het is echt 6.00 en het is tijd om op te staan; veel rise, weinig shine. Maar als je dan eenmaal in de auto zit en helemaal geen fileproblemen hebt voelt het toch wel goed.

Het voordeel van vroeg op je werk zijn is dat je ook weer vroeg naar huis mag. Om 16.30 log ik dan ook mijn PC af na 9,5 uur op kantoor te hebben doorgebracht. Heerlijk, via het kinderdagverblijf om de kleine meid op te halen naar huis! De file van werk naar huis begint echter ook elke dag eerder en zo gebeurt het eigenlijk dagelijks dat ik moet aansluiten in een file. Verwarming aan, radiootje aan en geduld hebben dan maar. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Op alle radiozenders wordt meer gekletst dan lekkere muziek gedraaid en de dj's komen steeds niet meer bij van het lachen om hun eigen grappen, die ik helemaal niet leuk vind, zeker niet als ik me aan het ergeren ben aan de file.

Nou heb ik afgelopen week een nieuwe cd gevonden. Tenderness van Al Jarreau. Ik stopte deze in de cd-speler in de auto en na een minuut of 5 zat ik helemaal rustig in mijn auto, in de file, met een glimlach op mijn gezicht. Wat een geweldige artiest is het toch, met al die heerlijke vreemde geluidjes tussen het zingen door. Na een half uur ben ik veel relaxter en vrolijker bij het kinderdagverblijf en haal ik Femke op, ze zit op de achterbank in haar autostoeltje te murmelen als we het laatste stukje naar huis rijden, dadada.........mmmmaa-ma-ma.....ppa-pa.....tut-tut-tut..... het valt me op dat haar gemurmel feilloos overgaat in de klanken van legende Al Jarreau.

Geen opmerkingen: