maandag 4 december 2006

Gezakt voor het oppas-examen

Zaterdag 2 december werd opnieuw een dagje Zevenaar ingepland. Door de pech met de waterleiding in de badkamer van mijn moeder was er nog veel werk te doen, dus gereedschap ingepakt, Femke ingepakt en alle bijbehorende zaken als campingbedje (zie foto, nu al een volleerd campeerster), buggy, koffer, luiers, speelgoed, etc (lang leve de burgerlijke stationwagen…).

Aangezien Femke van vrijdag op zaterdag onrustig geslapen had bood mijn moeder aan dat Femke bij hen op zolder zou slapen, zodat Diederik en ik door konden slapen. Ik zei nog dat dat niet nodig was, maar ze zei: als ze bij jullie op de kamer ligt word ik toch ook wakker als ze huilt, dus doe nou maar. Zo gezegd zo gedaan. We gingen om 00.30 naar bed en op dat moment werd Femke wakker. We wensten mijn moeder en Eric succes en gingen snel naar onze kamer. Het uur erna van mijn moeder ging als volgt: naar beneden lopen, flesje halen, naar boven lopen, Femke het flesje laten leegdrinken, nog een keer naar beneden lopen, een extra half flesje maken, weer naar boven lopen, Femke weer het flesje laten leegdrinken, luier verschonen, luier naar beneden brengen en weggooien, weer naar boven lopen. Uiteindelijk om 1.30 hield het heen en weer lopen op en hoorden we Femke nog wat mompelen, meestal een teken dat ze in slaap gaat vallen. Maar het gemompel hield niet op en ging over in heel hard zingen, zo hard dat Diederik en ik er niet van konden slapen.

Na een minuut of 20 zei Diederik: Ik ga ze maar eens helpen, volgens mij krijgen ze haar niet rustig. Diederik bleef een tijd weg en toen hij terugkwam was het boven stil. Wat bleek? Ma en Eric lagen heerlijk te slapen en hebben niets gehoord / doorgehad! Ze sliepen gewoon door Femke haar gejammer heen en hebben ook Diederik niet gehoord die 3x naar de zolder is geweest onder andere om haar NOG wat melk te brengen. Doordat ze ziek was had ze extra behoefte aan drinken en tja, als ze dat dan niet krijgt wordt er natuurlijk ook niet geslapen!

En dan te bedenken dat mijn moeder zei dat ze haar zelfs wel zou horen als ze bij ons op de kamer zou slapen. Ik denk dat ik Femke de volgende keer maar bij ons op de kamer zet als oma oppast….

Geen opmerkingen: