woensdag 12 december 2007

De jongste van het stel

Sinds een half jaartje was ik (ja, jullie lezen het goed; ik, Ilse!) actief in de sportschool. Ik moest maar eens wat aan mijn conditie doen en daarbij wilde ik weer even die kilo of 3-4 eraf hebben die ik boven mijn persoonlijke norm zit (eigenlijk iets meer, maar ik heb ooit gelezen dat je je doelstelling realistisch moet houden wil het haalbaar zijn).

Aangezien ik bang was voor opgeven heb ik meteen een jaarabonnement genomen, dan is het namelijk wel echt zonde van je geld als je niet gaat. Iedere woensdagochtend ging ik braaf naar de sportschool om een kleine 3 kwartier te spinnen (niet net als Bram in de vensterbank, maar echt actief!) en erna een kwartier zware buikspieroefeningen te doen. Inmiddels was ik zo laaiend enthousiast geworden dat ook Diederik aanhaakte en ook hij vrij snel verslaafd een jaarabonnement heeft genomen. Een superfijne sportschool, met sauna en alles erbij, zo ook kinderopvang!

Inmiddels ben ik natuurlijk zwanger en heb ik nogal veel last van misselijkheid en spugen gehad. Het spinnen vond ik te zwaar worden, maar om toch te blijven bewegen werd mij het aquajoggen aangeraden. Beetje hardlopen onder water (het hoofd gelukkig boven water) en allerlei oefeningen erbij, best leuk moet ik toegeven.

Maaaaaaarrrrrrrrrrr......... Nu komt het...... ik ben de enige vrouw van onder de 55! Het zijn allemaal dames tussen de 55 en 75 en we zwemmen in lauwwarm water. Op zich heel lekker voor mijn buik natuurlijk, maar ik moest er toch wel even aan wennen. Inmiddels nu ik ruim een maand meedoe ben ik eraan gewend en keuvel ik lekker mee onder het "baantjes rennen". Daarbij wordt er ook een kwartier in hoog tempo aan borst- en rugcrawl gedaan en de dames houden het stuk voor stuk vol!

Ik leer er ook veel van hoor, zo hebben we het wekelijks over kunstheupen en -knieën, reuma, doofheid, kleinkinderen (dan begin ik over oma's, dus ik ben flexibel zat!) en door mijn aanwezigheid beginnen ze nu ook nog over de zwangerschappen van hun kinderen. En deze week kwamen er op de vaste onderwerpen ook nog extra onderwerpen bij als kerstfairs, de bedragen van kerstkado's en wat te maken voor de kerstdiners.

Al met al begin ik me redelijk te vermaken daar op de woensdag, tussen de keurige Gooise senioren, die stuk voor stuk behangen met gouden kettingen en gouden horloges met mooi gelakte teennagels het warme water in gaan. Onder de douche ben ik de enige zonder paarsgekleurde shampoo, maar ze sluiten me niet buiten en betrekken me bij elk gesprek.

De komende maanden ben ik dus op woensdagochtend onder de pannen bij goed volk. Alleen het kopje koffie dat ze erna gaan drinken dat wel een uurtje duurt sla ik wel over. Ik duik òf de sauna in òf ik haal Femke weer uit de opvang en ga lekker naar huis, met harde discomuziek in de auto ter compensatie.....

Geen opmerkingen: