vrijdag 20 april 2007

Spinning

Deze zomer word ik 35, een grote ernstige stap richting de 40. Daarom bedacht ik dat het tijd werd dat ik eens een keer een beetje sportief zou worden. Of... nee, sportief kun je het nog niet echt noemen als je af en toe actief bent, dus laten we het er maar op houden dat ik besloot dat ik mijn luie lichaam gewoon eens in het zweet moet gaan werken....

Vorige week woensdag een groot voornemen, ik zou om 8.00 de deur uitgaan en met Femke naar de sportschool gaan. Daar zit kinderopvang bij, dus prima geregeld. Maar de bijna 41 graden koorts van Femke die ochtend gooide roet in het eten. Dat was eigenlijk al een teken aan de wand, maar ik liet me niet zo snel uit het veld slaan.

Afgelopen woensdag was het tijd voor de herkansing. Om 8.15 was ik op de sportschool, ruim een half uur te vroeg, maar dat gaf me kans eens uitgebreid rond te kijken. De eerste keer sinds jaren in de sportschool en ik koos voor een les Spinning. Spinning is heel hard en zwaar fietsen op een fiets met vliegwiel, met als gevolg dat de fiets heel hard en enthousiast doorgaat als jij besluit te stoppen met trappen.... geen rust dus! Maar ik hield het vol, zonder pauze, vandaar dit stukje op mijn blog om trots te vermelden dat ik woensdag weer ga.

Dat ik bij het afstappen van de fiets het gevoel had dat ik een week op een rodeostier had gezeten met een duikuitrusting op mijn rug hoop ik tegen die tijd vergeten te zijn....

Geen opmerkingen: