donderdag 16 augustus 2007

Moras y Cristianas

Elk jaar in augustus wordt in Denia de optocht van de Moren en Christenen gehouden. Een drie uur durend spectakel, waarbij mega-veel mensen verkleed als moren en christenen door de hoofdstraat van Denia, de Marqués de Campo, paraderen.


Als kind ben ik er meerdere keren geweest en nu was ik weer een keertje op herhaling. Het leek mijn moeder een leuk idee er weer een keer naar toe te gaan, zodat ook Diederik, Vanessa en Eric dit feest een keertje konden meemaken. Vandaar dat we deze keer niet in het naseizoen naar Denia gingen, maar midden in het drukke hoogseizoen.

De avond was geweldig! Femke stond 3 uur met open mond op een wit stoeltje naar de optocht te staren, aan één stuk door swingend met haar heupen op de muziek die er bij gespeeld werd. Geweldig om te zien zo'n kleine prinses. Trotse papa stond de hele avond naast zijn dochter mee te klappen en te genieten van de hele avond.
En ik? Ik zat heerlijk met een biertje (ok, ik geef toe, iets meer dan 1) aan tafel te genieten van het uitzicht en lekker bij te kletsen met oom Wim, die die avond naast me zat en die ik toch al niet zo vaak zie.

Al met al een heerlijke avond en ookal leek het in mijn jeugd allemaal een stuk indrukwekkender en imposanter, ook nu vond ik het echt leuk dit geheel weer een keertje mee te maken!

Geen opmerkingen: