vrijdag 31 augustus 2007

îles flotantes

Diederik heeft vanavond werkverplichtingen tot laat, een avondje met Femke alleen thuis. De avond begon goed, eerst samen op de bank even een aflevering kijken van het Zandkasteel, met allebei een drankje erbij en een paar chipjes. Daarna samen eten aan tafel. We aten lekker op tijd, lekkerbekjes, met aardappelkroketjes en worteljes. Femke at zich helemaal rond, bijna net zoveel als ik en nog steeds vroeg ze om meer vis.

Aangezien we lekker op tijd hadden gegeten dacht ik haar weer eens lekker te laten spetteren in bad. Ze was al vrij moe, maar na een bad slaapt ze helemaal lekker, dus zo gezegd zo gedaan. Ik liet het bad vollopen, zat zelf een beetje te bellen met uitzicht op het bad en zo waren we allebei tevreden.

Op het moment dat ik ophing gooide Femke een soort klein dropvormig dingetje over het bad op de grond. Ik keek ernaar en dacht "oh nee he, heb ik dat?", daar waar Diederik door collega's al wel eens voor gewaarschuwd was. Ik keek snel over de badrand en zag een lange drol drijven in het bad. Ik aarzelde geen moment, pakte haar schepnetje af en een seconde later was het bad weer schoon.

Ik leegde het schepnet in de wc, spoelde door en draaide me om........

NEE!!! Het hele bad was omgetoverd in een dalmatiër-bad! Het waren net îles flotantes! Er dreven zonder gekheid opeens wel 75 kleine keuteltjes in het badwater. Zo snel als ik kon tilde ik Femke uit het bad en zette haar meteen onder de douche om helemaal af te spoelen. Daarna restte mij de schone taak het bad weer in orde te maken, gelukkig had ze deze keer omdat ik zat te bellen gebruik gemaakt van mijn onoplettendheid en werkelijk al haar 23 badbootjes, 12 badkikkers, 4 badboekjes, 18 badeendjes en overige badvisjes, krabjes, kreeftjes en garnalen in het bad te gooien, dus ik kon mijn lol op met schoonmaken.

De eerstvolgende keer in bad is denk ik als ze zindelijk is........ of wellicht met een zwemluier...... en anders kan ik altijd Diederik zeggen dat het badtijd is als ik een avondje weg ben.....

.........................of moet ik haar alleen nog maar in bad doen als ze net een goedgevulde luier heeft achtergelaten!

Geen opmerkingen: