woensdag 18 november 2009

November hutspotmaand

De Sint is in het land en zo langzamerhand begint dat ook bij Femke te dagen. Alles wat ze ziet wil ze hebben en als ik zeg dat het niet kan geeft ze als antwoord dat sinterklaas er gelukkig is en "die kan wel alles geven toch"?

Ik heb haar al verteld dat sinterklaas niet zo van hebberige kindjes houdt en dat ze niet teveel kan vragen omdat er anders geen kadootjes meer zijn voor andere kindjes. Nu bladert ze door alle folders en zegt dan: Maar mama, deze hoef ik niet dus die kan naar een ander kindje...........deze vind ik niet leuk...........deze kan Jelmer dan wel krijgen.......... deze hoef ik niet........ die heb ik al en deze hoef ik ook niet!

Gister op de creche kreeg ze een Pieten-diploma, waar het volgende opstaat:

Femke is op 17 november geslaagd voor:
  1. Paardrijden met een schimmel
  2. Pakjes in de schoorsteen gooien
  3. Over de gladde daken lopen
  4. Koprollen maken
  5. Van dak tot dak springen
  6. Niet teveel snoepen van pepernoten
Met name dat laatste punt vind ik ENORM knap van haar!

Ze heeft vandaag een prachtige tekening gemaakt voor sinterklaas en mag vanavond voor het eerst haar schoen zetten. We moeten dus weer liedjes oefenen. Ze vertelde dat er ook een wortel bij moet voor het paard, opeens valt bij mij het kwartje dat we vroeger thuis altijd hutspot aten in november, nu begrijp ik opeens waarom! Elke avond een wortel in de schoen, tja, je moet ergens heen met die dingen!

Dus naast het kattenluik staan vanavond 2 schoentjes, we hebben geen openhaard, dus moeten de pietjes maar via het kattenluik de kadootjes neerleggen. En nu maar hopen dat sinterklaas niet stilletjes ons huisje voorbij rijdt!

Geen opmerkingen: