zondag 8 november 2009

Het moet wel leuk blijven

Vandaag de 3e dag van de 10 dagen medische basiskennis achter de rug. Echt wennen om weer in de "schoolbanken" te zitten en met name weer lastig om echt in de boeken te duiken op vrije momenten.

De eerste dag ging over onbekend zaken als aminozuren, celdelingen, celkernen, eiwitten en pure scheikundige zaken. De 2e dag ging over hart en bloedvaten, waarbij we tijdens de les buiten stonden om te kijken hoe een hart en longen van een schaap werden ontleed. Een paar mensen trokken wat wit weg, maar ik vond het wel leuk om te zien. Gemma sloeg zelfs door met de vraag: "Ah, mag ik ook even snijden?!"

Vandaag dus de 3e dag en deze stond in het teken van botten en gewrichten. Het wordt gelukkig steeds herkenbaarder, maar het leren van de Latijnse namen is echt nog wel een soort van straf... Regelmatig vraag ik me dan ook af hoe ik het er allemaal in moet krijgen en waar ik de tijd vandaan moet halen om te studeren, aangezien dit niet lukt (weet ik inmiddels uit ervaring) als de kinderen thuis zijn.

Gemma en ik leren elke keer meer en soms kijken we elkaar aan met afwisselend een grijns, knipoog of frons. Als mensen een vraag stellen over stof die wij uberhaupt niet begrijpen of als mensen ons met een frons aankijken als we een koekje eten, aangezien suiker toch wel een soort van not done is bij deze club mensen. Zo zaten we vandaag een uurtje na de lunch onder de tafel mini-snickertjes in stukjes te breken om deze ongezien op te eten. Terwijl een aantal medecursisten aan de ongezoute noten en gedroogde vijgen zaten te eten.

Alles moet toch wel biologisch zijn, suikers en suikervervangers zijn al helemaal verboden gebied en het beste kun je ook alles met brood en alles met koemelk laten staan. Zo leerden we vandaag nog dat ook aardappelen en zeker granen HEEL slecht voor je zijn! Bakken mag eigenlijk alleen in kokosvet (kokos schijnt ENORM gezond te zijn), de overige bakvetten kun je beter in de winkel laten liggen.

Zelf zien Gem en ik de humor er wel van in, gezond eten prima, maar het moet wel leuk blijven. Wij zien door dit alles natuurlijk wel weer een gat in de markt, namelijk een biologische cocktailbar. We kweken onbespoten ananasjes, kokos is heel gezond en de rum is puur biologisch... Ook mojito's moet lukken met onbespoten muntblaadjes.

En uiteraard drink ik alleen maar wijn van scharreldruiven, want niemand maakt mij wijs dat druiven uit een legbatterij komen!!

Geen opmerkingen: