dinsdag 4 augustus 2009

1 augustus, mijn sportabonnement gaat in....

Na de zwangerschap en geboorte van Jelmer kwam ik niet lekker in een ritme waarin ik tijd kon vrijmaken om naar de sportschool te gaan. Half juni (Jelmer was toen net 1 geworden) dacht ik nu moet ik maar weer eens een beetje actief gaan worden.

Dus voor de vakantie (eind juni) heb ik me aangemeld via het werk bij een sportcentrum in Hilversum. Ik heb het meest uitgebreide abonnement genomen tot en met DVD-uitleen inclusief. Als ik dan echt niet meer kan lopen van de spierpijn kan ik na het sporten lekker op de bank ploffen met een filmpje….. Ander voordeel is dat ik het gĂȘnant vind om alleen een DVD te gaan halen, dus als ik dan een DVD wil halen moet ik ervoor toch echt eerst even sporten…

Stap 1 van de procedure is dat je bij aanvang een conditietest doet. Op basis daarvan kijken ze elk kwartaal naar je vooruitgang. Ik wilde perse voor de vakantie dit soort dingen geregeld hebben, zodat ik meteen na de vakantie kan beginnen, zonder dat ik het nog langer uitstel. Zo kreeg ik echt de dag voor de vakantie de conditietest, incl meting bloeddruk etc etc. De jongen bij de sportschool vertelde me na de test dat ik een slechte conditie heb. Daar had ik geen test voor hoeven doen! Dat kon ik hem voor de test al vertellen, haha!
Gelukkig was de bloeddruk helemaal prima, zoals altijd redelijk laag, 110 – 70.

Gister meteen contact gehad met de sportschool. De eerste les is onder begeleiding omdat er dan een trainingsprogramma wordt vastgesteld. Ze vroeg wanneer ik zou kunnen, dus voortvarend als ik ben moest ik me vanavond om 20.00 melden.
Deze week dus aan de bak, ik zit nu uitgeteld in de tuin, maar ik voel me wel goed. Kijken of ik eind van de week nog zo enthousiast ben…..

Geen opmerkingen: