woensdag 5 november 2008

Wauw..... Obama.....

Ondanks de peilingen durfde ik niet hoopvol te zijn.

Ondanks de overweldigende peilingen schoot continue door mijn hoofd 'het zal toch niet dat hij het toch niet haalt?'

Om 1.00 NL-tijd afgelopen nacht werden de eerste stemmen verwacht, dus een wekker gezet: nog geen nieuws.

Wekker verzet naar 2.30. Meteen weer verder slapen.

Om 2.30 wat betere berichten. Maar dan denk ik 'als hij staten van 'de concurrent' kan winnen, kan het omgekeerd ook'.....

Dus: Wekker op 4.00 en meteen weer verder slapen.

Om 3.45 wordt Jelmer wakker en kijk ik snel even tv, nog geen duidelijkheid. Ik geef Jelmer zijn speentje opnieuw en verzet mijn wekker naar 6.00 uur.

Om 5.55 maakt Diederik me wakker. Hij heeft gewonnen! Zijn speech begint elk moment!

Om 6.00 lig ik in bed naar de speech van Obama te luisteren en ik moet toegeven dat ik door alle beelden en woorden aardig wat emoties voel (ik gooi het uiteraard op de moeheid en mijn griep). Died en ik geven elkaar een high five terwijl we naar de woorden van Obama luisteren.

En over een jaar of 10 als er een nieuwe versie van Triviant uitkomt weet ik in ieder geval ook een keer een vraag te beantwoorden: "In welk jaar werd voor het eerst een zwarte president gekozen in de Verenigde Staten van Amerika?"

Om de anderen te dollen wrijf ik eens over mijn kin, zeg dat ik twijfel tussen 2004 en 2012, om vervolgens met een grote grijns mijn triviantje in ontvangst te nemen als ik het antwoord roep: 2008!!!!!

Geen opmerkingen: