zondag 16 november 2008

Sinterklaas is een puntje!

Dit jaar voor het eerst heeft Femke besef van Sinterklaas. Ze volgt de sint op tv en vindt de pieten erg interessant. Wel vindt ze het een beetje eng dat ze zomaar binnen kadootjes kunnen neerleggen, maar ik heb haar gerustgesteld dat ze niet binnen kunnen komen. Ik heb uitgelegd dat ze haar schoentje op de achtermat kan zetten, bij het kattenluik van Bram en Igor. De pietjes die langskomen kunnen dan een cadeautje door het luik naar binnen "gooien".

Iedereen blij, Femke niet meer bang en ze kan haar schoentje op de mat achter zetten. Ook deze uitleg heeft natuurlijk weer een nadeel, want Johan C. heeft echt gelijk met zijn beeld over voor- en nadelen: Als Bram of Igor nu door het luik naar binnen komt of naar buiten gaat (hoor je het luik klapperen) veert Femke op en fluistert tegen me: "Is dat een Pietje mama??" Als je bedenkt dat dat een keer of 18 per dag is.....

Gister heeft Femke voor het eerst haar schoen en een schoentje van haar broertje gezet. Ik had haar eerst uitgelegd dat ze beter een laars kon zetten omdat daar meer in kan. Maar toen keek ze even bedenkelijk voordat ze zei: "maar het schoentje van Jammer is wel heel klein mama!". Toen heb ik mijn versie aangepast en verteld dat piet een groot cadeau misschien wel naast de schoen neerlegt.

Daar stond Femke gisteravond in haar pjama bij de achterdeur "Sinterklaas Kapoentje" te zingen. Ik heb het haar deze week geleerd en nu kan ze het. Ik ben best trots op haar. Een wortel naast de schoen voor het paard, een tekening in haar laars voor Sinterklaas en uit volle borst:

Sinterklaas is een puntje
Gooi wat in mijn schoentje
Gooi wat in mijn laarsje
Dank u Sinterklaaaaaaaasje!!!

En ik geef haar groot gelijk! Wat is nou feitelijk een Kapoentje?!?!?!

Geen opmerkingen: