maandag 21 april 2008

Waterpokken

Tijdens mijn zwangerschap probeer ik ook overdag even te gaan slapen als Femke slaapt, om toch een beetje bij te tanken. Dit weekend was het bingo, want toen we zaterdagnacht na een feestje bij ons thuis om 2.30 naar bed gingen, werd Femke net wakker en had ze 40 graden koorts. Een paar rode vlekjes bevestigden het vermoeden dat ik zaterdag al had, dat ze wellicht de waterpokken zou gaan krijgen.

Om het kwartier begon de kleine meid te huilen en dat is dan steeds als je zelf net weer inslaapt, een beetje een kort nachtje dus.

Zondagmiddag ging ik dus meteen gelijk met Femke naar bed om even te profiteren van een middagdutje. Femke was iets eerder wakker dan ik, dus kon even lekker door de tuin banjeren met haar vader. En even lekker chillen in haar nieuwe schommelstoel natuurlijk!


En nu is het maandag, Femke heeft de waterpokken goed te pakken. De hele nacht heeft ze liggen spoken en Diederik en ik hebben denk ik een uurtje of 3 kunnen slapen. Ze was heel verdrietig en roept continue "AU!!! AUW!!!" Met name in haar nek, rond haar mondje en haar hele buik en rug zitten echt onder de rode bulten, sommige groot, anderen nog klein, maar je ziet ze bijna groeien. Als je over haar hoofdje een beetje door haar haar kroelt voel je allemaal plekken zitten.

Om 15.30 werd ik gebeld door de creche dat ik haar toch maar op moest halen, ze was te verdrietig en wilde alleen maar op schoot zitten. Gelukkig kon ik dankzij webmail lekker thuis verder werken terwijl Femke met haar slofjes op de bank naar Dora zat te kijken.

Deze foto is van vanmiddag, inmiddels zitten er alweer veel meer plekken bij. Op aanraden van boeken en bekenden heb ik haar in een badje met havermout gezet, dat schijnt de pokjes snel in te laten drogen. Om haar niet helemaal onder de plakzooi te laten zitten kreeg ik gister van Maurice en Nathalie de tip om de havermout even met een zeef door het water te hengelen, zodat het niet in het bad zelf zou gaan drijven.

Thuis bedacht ik me dat ik net zo goed een waszakje van de lingerie kon gebruiken, zodat je een grote soort van theezak krijgt. Na het bad heb ik haar nog lekker ingesmeerd met menthol talkpoeder en toen haar bedje in. Inmiddels ligt ze lekker te slapen, hopelijk knapt ze snel op!

Geen opmerkingen: