woensdag 9 mei 2007

Nieuw dagritme

Tot februari 2006 zagen de ochtenden van mijn roostervrije woensdag eruit als volgt:
- Uitslapen tot een uurtje of 9.30
- Rustig beginnen met een kopje koffie
- Soms als ik zin had een klein ontbijtje
- Beetje teletekst zappen om te kijken wat er in de wereld allemaal gebeurd is
- Er om een uur of 11.30 achter komen dat het misschien wel eens tijd is om te douchen
- En dan even een beetje winkelen, boodschapjes, etc.

In februai 2006 werd Femke geboren, je schema verandert drastisch, want alles staat in het teken van voeden en luiers verschonen. Dat kan alleen als die kleine vindt dat het daar tijd voor is, dus zelf iets plannen ho maar!

Nu, anno 2007 is het weer veranderd. Het is nu woensdag en mijn ochtend was als volgt:
- 7.30: Diederik staat op
- 7.45: Ik sta op (verschil moet er zijn)
- We kleden de kleine meid aan en ik trek mijn sportkleding aan
- 8.45: De deur uit met Femke onder mijn ene arm en mjin sporttas over mijn andere arm. De rugzak met drinken, luier en koekje voor Femke ergens tussen mijn tanden.
- 9.00: Ik breng Femke naar de kinderopvang in de sportschool en begeef me naar het spinlokaal.
- Ik spin bijna een uur, zwem vervolgens wat banen en ga nog even lekker de sauna in.
- 10.45: Ik hengel Femke uit de opvang, maak een beleefdheidspraatje met de opvangjuf en verlaat de sportschool. Wederom Femke onder mijn ene arm (deze keer met haar eigen rugzak op haar rug) en mijn sporttas over mijn andere arm.
- 11.00: Ik ben thuis.
- Nu inmiddels 12.30, Femke slaapt net 5 minuten, nadat ze vrijwel haar hele bed heeft verbouwd (negeren werkt dus echt!), de tweede was van deze dag zit in de machine, de vaatwasser is leeggeruimd, de was die uit de droger kwam is al opgevouwen en opgeruimd en ik heb het boodschappenlijstje klaar voor vanmiddag......

Ik kan we zeggen dat mijn leven er tegenwoordig anders uit ziet nu ik "nog maar drie dagen werk".

Geen opmerkingen: