zondag 13 mei 2007

3 moeders bij elkaar op moederdag

Vandaag was het moederdag. We hebben er vroeger thuis eigenlijk nooit wat aan gedaan. Wellicht vierden we het nog wel toen Freek en ik klein waren en we de meest fraaie kunstwerken maakten als pennenbakjes van toiletrollen, krokodillen van klei, beschilderde plankjes voor gereedschap, vazen van lege potjes en meer van dit soort topwerk, maar daarna hebben we het direct afgeschaft. Freek en ik zeiden altijd: "Met zulke kinderen is het elke dag moederdag!"

Tegenwoordig maakt Femke de meest prachtige kunstwerken op het kinderdagverblijf. Zo kreeg ik vanochtend een leeg olvaritpotje, prachtig beschilderd met gouden glitters en rode verf, met daarin een waxinelichtje.

Oma is de 14e mei jarig, we vierden dit vandaag in Friesland. En zo was (toevallig op moederdag) Femke met haar moeder (ik dus), ik met mijn moeder en mijn moeder met haar moeder, 4 generaties vrouw allemaal bij bij elkaar.

Na het bezoek aan Friesland weer gewoon naar huis en lekker thuis gegeten. En ondanks dat het nog licht was uiteraard MET een vlammetje in de mooie glazen waxinelichtjeshouder!!!