dinsdag 28 november 2006

Mevrouwtje ongeduld

Ons kleine meisje, die qua uiterlijk zo sterk op haar vader lijkt, begint karaktertrekjes van haar moeder te vertonen. Ze had al één specifiek karaktertrekje van mij, namelijk de ongeduldigheid. Zodra madame iets ziet dat ze leuk vindt en het komt niet gelijk haar kant op geeft ze een vreselijk harde gil. Dit geldt voor speelgoed, maar zeker ook voor een flesje melk. We hebben nog de illusie gehad dat we het een beetje konden trainen. Gewoon even een minuut wachten en dan pas aangeven wat ze wil hebben. Dit blijkt echter niet de oplossing….. Sterker nog, het lijkt averechts te werken. In plaats van de harde gil gaat het over in een werkelijk ‘furieuze’ blik, heel hard stampvoeten en oorverdovend gebrul. We hebben na een week of wat onze training opgegeven en bedienen haar nu op haar wenken. Afgelopen week is Femke begonnen met kruipen. Voor ons ideaal, aangezien ze nu zelf veel kan pakken. Ze heeft onze hulp nu minder vaak nodig heeft en dat scheelt een paar harde gillen per dag. Een andere karaktereigenschap die ze echt van mij lijkt te hebben is de angst dat ze wat mist. Mijn ouders zeiden altijd dat ik ook altijd bang was om iets te missen en wilde ik ook overal bij zijn. Volgens mij heb ik dat nog steeds :-). Mijn vader verbaasde zich altijd over het feit dat als ik om 2.00 thuis moest zijn, ik nooit eens om 1.57 thuis was, maar altijd klokslag 2.00. Ik was daar dan weer verbaasd over, want wat zeurde hij nou, ik was toch op tijd? Gister ging ik Femke ophalen uit het kinderdagverblijf. Ik hoorde van leidster Sandra dat Femke niet meer wil slapen. Alle kindjes slapen een paar uur, maar Femke heeft er geen zin meer in. Zodra ze op bed wordt gelegd gaat ze staan, om alles goed in de gaten te kunnen houden. Als ze dan niet meteen weer uit bed wordt gehaald gaat ze mopperen. Er zijn nog andere kindjes aan het spelen, dus waarom kan zij daar niet bij zijn? Het voordeel voor ons is dat ze de 5 dagen na het kinderdagverblijf moet bijslapen, dus wij hebben geen kind aan haar als ze dinsdagavond helemaal kapot is na 2 dagen crèche…..

Geen opmerkingen: