woensdag 29 november 2006

Huismerk / Whiskas?

Onze katten krijgen prima verzorging. Meestal huismerk blikvoer dat dan weer wel, maar ze lijden er niet onder en staan altijd wanhopig te miauwen als de bakjes worden gevuld, dus de smaak zal ook zeker niet vervelend zijn. Zoals ik in het vorige stukje al schreef, kan Femke inmiddels kruipen. Ze deed er dan altijd een minuut of 2 over om 3 meter vooruit te komen, maar daar is verandering in gekomen. Gister kwamen we samen thuis na mijn dag werken en haar dag kinderdagverblijf. De standaard procedure gaat dan van start; ik zet Femke op het kleed - zet er een paar speeltjes bij - geef de katten eten - ren naar boven - werkkleding uit - spijkerbroek en shirt aan - ik ren weer naar beneden. Dat allemaal in zo'n anderhalve minuut. Gister rende ik aan het eind van de procedure weer heel hard naar beneden, maar zag Femke niet op het kleed zitten. Ik liep de kamer in en daar zat ze, naast Bram, het eetbakje van Igor op haar schoot, allebei haar handen onder het voer en ze aten synchroon.....De tijd van opletten is nu dus echt aangbroken, ze wordt snel! Zou het dan vanaf nu wijsheid zijn over te stappen op een echt merk kattenvoer, of moet ik de katten uit voorzorg maar liga en fruithapjes gaan geven? Ik troost me maar met de gedachte dat onze katten een glanzende vacht en en natte neus hebben.

Geen opmerkingen: