woensdag 17 september 2008

Ezeltje rijden

In een boek over leuke dingen doen zag ik dat het op Terschelling mogelijk is om een ezeltje te huren voor een mooie wandeling op Terschelling, namelijk bij "Puur-Terschelling". De ezel kan tassen voor je dragen als je bv wilt picknicken, maar kan ook kleine kinderen op zijn rug dragen en dat leek me nou wel weer leuk voor Femke.

Het was even afwachten of ze het leuk zou vinden en niet eng, maar van het laatste was totaal geen sprake. Toen we aankwamen mocht ze de ezel (Silke) eerst even borstelen en er werd een enorme mand met oude haarborstels en kammen neergezet. Femke liep rustig naast de ezel op en neer en moest ook echt alle borstels uitproberen. Met allemaal gaf ze de ezel 1 aai en als ik zei dat ze nu wel klaar was zei ze: "Nee mama, deze moet ik nog" en pakte ze weer een ander exemplaar uit de mand.

Na een minuut of 10 zei ik dat we nu toch echt maar moesten stoppen, omdat we het ezeltje moesten uitlaten. Toen kwam ook de mevrouw van Puur-Terschelling naar ons toe, om de ezel op te zadelen.

We hebben ruim 3 uur gewandeld en enorm genoten. Diederik en ik voelden ons net Maria en Jozef, zo wandelend met een ezel, met als verschil dat wij al 2 kinderen hebben en de wijzen tot nog toe geen behoefte hebben ons op te zoeken.
Onze kleine-grote stoere meid met helm (= verplicht) bovenop de rug van een ezel. Ze hield het ook nog best lang vol, maar wilde zoals in een eerder stukje staat ook wel even een tijdje in de bolderkar. Het zag er wel enorm schattig uit en werkelijk iedereen die voorbij wandelde of fietste zei dan ook dat ze het zo vreselijk leuk vonden.

Geen opmerkingen: